METAVERSE, A SPACE, THE FUTURE: NEW SPATIAL PARADIGMS AND THE VIRTUAL AS A PLACE OF TEACHING

Authors

  • Naara Brum Oliveira Centro Universitário do Espírito Santo - UNESC
  • Luciana Schaeffer Centro Universitário do Espírito Santo - UNESC

DOI:

https://doi.org/10.54578/unesc.v8i2.420

Abstract

The shift in the dynamics of living driven by the pandemic opens doors to the possibility of immersion in the metaverse through educational avenues. With the evolution of technology and innovation of the Internet, we recognize the necessity and array of possibilities that educational fields possess in exploring and leveraging the emerging virtual world. It is crucial to emphasize that the judicious use of this virtual medium allows us to disseminate ideas and apply them to various environments of common interest, such as classrooms, serving as a noteworthy example for study. It is imperative to monitor the evolution of the metaverse and confront the unknown to verify whether there will indeed be successful adaptation to this transformation.

Keywords: cyberspace, technology, education, virtual classroom

Author Biographies

Naara Brum Oliveira, Centro Universitário do Espírito Santo - UNESC

Graduada em Arquitetura e Urbanismo do Centro Universitário do Espírito Santo, Colatina - UNESC

Luciana Schaeffer, Centro Universitário do Espírito Santo - UNESC

Coordenadora do Ciclo Curricular de Empreendedorismo e Inovação do UNESC e do Núcleo de Empreendedorismo, Sustentabilidade, Tecnologia e Inovação (NESTI) do Unesc. Mestre em Geografia pela Universidade Federal do Espírito Santo (2013), possui graduação em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade Federal do Espírito Santo (2009). Atualmente é  docente do curso de Arquitetura e Urbanismo e de Engenharia Civil no Centro Universitário do Espírito Santo. Possui experiência profissional com projetos de arquitetura, complementares, planejamento urbano e planejamento e acompanhamento de obras.

Published

2025-03-18

How to Cite

Brum Oliveira, N., & Schaeffer, L. (2025). METAVERSE, A SPACE, THE FUTURE: NEW SPATIAL PARADIGMS AND THE VIRTUAL AS A PLACE OF TEACHING. UNESC Em Revista, 8(2), 9–22. https://doi.org/10.54578/unesc.v8i2.420